Çocuklar için Instagram yolda

  • HABER
  • 1 dk

Sosyal medya devi Facebook, 13 yaş altı çocukları için Instagram’ın yeni bir versiyonunu tasarlıyor. Bu yeni platformda kontrol, ebeveynlerde olacak.

Facebook’un çocuklar için güvenli bir foto paylaşım platformu üzerinde çalıştığı haberi bir süredir medyada yer alıyordu. Şirket haberi doğruladı. Facebook, çocuklar için Messenger uygulamasına benzer, 6-12 yaş grubunu hedefleyen bir fotoğraf paylaşım platformu üzerinde çalışıyor.

İngiliz Guardian gazetesine konuşan Facebook sözcüsüne göre, çocukların Instagram’a katılıp arkadaşlarıyla paylaşım yapma talepleri her geçen gün artıyor. Bu nedenle Facebook, çocuklara uygun, ebeveynler tarafından yönetilen ek ürünler geliştirmeye çalışıyor.


Çocuk Instagram’ı güvenli mi zararlı mı?

Facebook’un son yıllarda yaptığı araştırmalara katılan, Amerikalı ebeveynlerin yüzde 81’ çocuklarının 8 ile 13 yaş arasında sosyal medya kullanmaya başladığını söylemiş.

Bu araştırmaları ve uygulamalarla ilgili geri dönüşleri değerlendiren Facebook, "Çocuklar zaten online platformlardalar, aileleri ve arkadaşlarıyla iletişim halinde olmak, eğlenmek ve öğrenmek istiyorlar. Biz de onların bunları güvenli bir ortamda, yaşlarına uygun şekilde yapabilmelerini istiyoruz" diyor.

Şirket, çocukların uygulamalara girerken yaşları hakkında yalan söylemesini engelleyecek pratik bir çözüm getireceğini savunuyor.

Ancak çocuk ve toplum sağlığı alanında uzman kimi isimler, Facebook’un argümanlarına karşı çıkıyor ve bu tür uygulamaların çocukların sağlığı ve mahremiyeti için son derece tehlikeli olduğuna  dikkat çekiyor.


Peki çocuklara özel platform reklam görüntüleme oranlarını nasıl etkiler?
Uygulamada reklam olmayacak ama çocuklar için Instagram, şirketin hedef kitleye ulaşma yeteneklerini daha da geliştirecek görüşü hakim.
Zira Facebook tıpkı Messenger Kids uygulamasında olduğu gibi bilgi depolamaya devam edecek. Çocukların doğum günleri, cinsiyetleri, yaşları ve fotoğrafları şirketin bilgileri arasına girecek ve reklam stratejileri için kullanılabilecek.
Her ay 3,3 milyar kişi Facebook çatısı altındaki uygulamaları kullanıyor ve ürünler özellikle ergenler arasında çok popüler. Facebook şimdi 13 yaş altı kitleyi de bu milyarlara ekleme hedefinde.